כל האמת על מערכת המס בישראל

13 אפר

בקרוב כל אחד מאיתנו ירגיש את נחת זרועם של הקיצוצים והעלאות המסים כדי לסגור את הגירעון בתקציב המדינה.

אם בוחנים את הנתונים היטב, לזעקות והקריאות כי מעמד הביניים לא עומד בנטל אין ביסוס לפחות לא בכל הקשור לנטל המס בישראל. נטל המס בישראל הפך בשנים האחרונות לאחד מהנמוכים בעולם המערבי, באופן כזה שיוצר בעיות תקציביות עבור הממשלה שמנסה להעניק שירותים רבים יותר לאזרחים, תולדה של ועדת טרכטנברג שיישום חלק ממסקנותיה, הביא לעלייה בהוצאה התקציבית.

בעקבות העובדה ש-60% מהאזרחים בישראל משתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק, נטל המסים הישירים מסך עלות השכר של המעביד הוא מהנמוכים במדינות OECD. נטל המס הכולל בישראל, על פי נתוני בנק ישראל עומד על כ-32% ואם משלימים את התמונה עם הנתונים המעודכנים של ארגון OECD מגלים שנטל המס הישיר בישראל עומד על 19.2%.

לחצו כאן כדי לבחון את ההשוואה של נטל המסים הישירים בישראל, בהשוואה למדינות OECD מתוך עלות השכר של המעביד

מחקר של ארגון OECD בדק את יעילות הפרוגרסיביות של מערכת המס. מערכת מס פרוגרסיבית משמעותה, מערכת מס שנבנתה כדי לסייע לצמצום אי השיוויון באוכלוסיה. אותו מחקר מצא כי בישראל, בניגוד למדינות אחרות החברות בארגון, הפרוגרסיביות של מערכת המס נותרת אחידה בחמש קטגוריות של הכנסה. המשמעות היא שקיים צורך להגדיל את שיעורי המס על ההכנסות הגבוהות מאוד ואף לבנות מדרגות שכר נוספות ברמות שכר גבוהות מאוד של חצי מיליון שקל בשנה ומעלה.

OECD_TAX

כתיבת תגובה